אנטישמיות: מגפה מידבקת

זה ממש לא חשוב איזו מכה נופלת על העולם – מגפות, מהומות, קריסת כלכלות, שינוי משטרים – זה ברור שזה עניין של זמן עד שיופיעו האשמות נגד היהודים או תופיע שנאה מובהקת נגד ישראל.

והמשחק קבוע: היהודים לא יודעים מה רוצים מהם, מה הם כבר עשו. והאנטישמים מצידם מרגישים בהכרח בתוכם, שכל הרע בעולם הוא רק בגלל היהודים, אבל על מה ולמה? לא יודעים. לפעמים מנסים לתרץ בקנאה סמויה, ש"היהודים גונבים, סוחטים, שולטים", ולפעמים אפילו זה לא, פשוט שונאים.

ובינתיים באמריקה הבוערת, זו שטרם התאוששה מנזקי הקורונה, עושים כולם מה שאפשר. היהודים מקימים ארגוני שמירה שממליצים לחברי הקהילה לא לצאת מבתיהם אם לא חייבים, והאנטישמים כבר הספיקו להשחית לפחות ארבעה בתי כנסת בווירג'יניה ובלוס-אנג'לס, לבזוז חנויות של יהודים ותוך כדי ריצה לרסס על קירות: היהודים אשמים.

בשנות החמישים של המאה הקודמת עמדו היהודים לצד האפרו-אמריקאים במאבקם לשוויון זכויות. הם הכירו על בשרם את תחושת העם הנרדף ואת הרגשת חוסר הצדק החברתי, הם הבינו אותם ולכן נרתמו למאבקם באופן טבעי. אבל זה לא עזר במאומה להותיר בעולם רושם שהיהודים הם עם טוב ומועיל. השנאה ליהודים המשיכה כתמיד לעבור ברצף הגנום האנושי, ולהתעורר ללא קשר לפעולות שלהם יפות לא יפות, טובות לא טובות.

כמו אז גם היום אנחנו רואים, יהודים יכולים לתרום הון למטרות צודקות, להוציא מיליארדים מהכיסים וכלום לא ישנה את דעת אומות העולם לטובתנו. הם רק יגידו "אה, אז הם הרוויחו עלינו ועכשיו הם מחזירים; אבל זה רק כסף קטן ממה שהם סחבו מאיתנו, והם עוד חושבים שנכבד אותם על זה שהם רוצים לקנות אותנו בכסף?".

העלילה חדשה-ישנה מחייבת להכיר חוק טבע שלעולם לא ישתנה. כמו שלא יעזור לאדם לצעוק על חוק המשיכה שיעזוב אותו בשקט כי הוא רוצה לפרוש ידיים ולעוף, כך ישנם בטבע חוקים פנימיים יותר שצריכים לבוא לגילוי, אחרת נמשיך לטעות ולהתרסק חלילה שוב ושוב.

בדרך הטבע העולם נשלט על ידי אגו – יצר כוחני ששולח זרועות להפריד ולהרחיק בינינו, להתייחס בזלזול גמור איש לאחיו, לבזות, לבטל, להנמיך, לבקר כל פעולה של הזולת בחריפות גסה. היצר הזה הוא כוח חזק מאין כמוהו, וככזה הוא יכול למוטט כל חלקה טובה. אבל בשימוש נכון בו, בכיוון ובהטיה מסוג חדש, הוא יכול לבנות עולם חדש מהיסוד, אנושות מטופחת בחיבה וברצון טוב.

וישנה שיטה סדורה מימי קדם לתעל את היצר הזה לידי כך. לתת לו כיוון שיביא לקשר מושלם בין אנשים, עד כדי הרגשה שהם לא אנשים, כלומר לא סתם יצורים נפרדים שעושים אי אלו פעולות חיצוניות להימנע ממלחמה, אלא לתחושה פנימית שהם איש אחד. ממש אחד. "איש אחד בלב אחד".

השיטה הזאת נמצאת במקורות היהדות, בחכמת הקבלה, ואין ליהודים משהו אחר לתת לעולם מלבדה. שום מתנה. לא מוסר, לא טכנולוגיה מתקדמת, לא תרבות, לא חכמה. רק לזה כולם מצפים ממנה, שתוציא את חכמת החיבור הזאת לאור ורגש האחדות יזרום לעולם. כי רק העדר הרגש הזה גורם לכל ייסורי הקיום.

ולכן השנאה תלך ותגדל כנגד כל התנהלות יפה וצודקת כביכול. היא תגדל מתוך עמקי הטבע, בלתי תלויה במעשי היהודים ולא תעצור, עד שתקבל את המילוי הנכון, את הדרך ליישום הכלל "ואהבת לרעך כמוך", עד ש"על כל פשעים תכסה אהבה", עד שכל בורות הפער בין חברי האנושות יוכלו להתמלא בחסדים.

Share This