האם לאפשר לחברות הקונגרס תומכות ה-BDS להיכנס לישראל?

וולקאם טו איזראל. בעוד כשבועיים עתידות לבקר בישראל וברשות הפלסטינית אילהאן עומאר ורשידה טליב, חברות הקונגרס המוסלמיות מטעם המפלגה הדמוקרטית. הראשונה אמריקנית-סומלית והשנייה בת למהגרים פלסטינים. שתיהן תומכות בגלוי בארגוני החרם על ישראל, מבקרות בחריפות את ישראל וחתומות על הצעת חוק המעגנת את זכותם של אמריקאים לתמוך ב-BDS.

טראמפ מצידו הביע את מורת רוחו על החלטתה של ישראל לאפשר לחברות הקונגרס להיכנס לישראל, אך עם כל הכבוד לנשיא ארה"ב התרת כניסתן היא סוגיה נפיצה, ולמעשה מבחינה תדמיתית ודיפלומטית אין באפשרותנו לסגור את דלתות המדינה בפניהן. מה כן? לאפשר את כניסת חברות הקונגרס בתנאי שאינן מסיתות נגדנו ומביאות להגברת הסכסוך.

ספק אם נוכל למנוע את הנזק הצפוי מהביקור של עומאר וטליב, אם כי ברור שמטרת הביקור אינה תמימה והן יותירו אחריהן אווירה עכורה וטעונה ביותר. אך טוב יעשו נציגי ישראל אם יתכוננו ברצינות לביקור וישתמשו בו על מנת לחשוף את כוונת השתיים ללבות את הרוחות, ובמקביל להראות את יחסה הטוב של ישראל לערבים החיים בגבולות המדינה ואת התקדמותם האדירה בכל תחום אפשרי: בחינוך, בהשכלה הגבוהה, בשוק העבודה, במעמד הנשים ובשיפור איכות החיים שלהם בארץ.

 

Share This