למה הקוריאנים שונאים את היהודים?

"ליהודים לא אכפת מה קורה לעמים אחרים, מלבד עצמם", "ליהודים יש יותר מדי שליטה או השפעה על היחסים הבינלאומיים", "יהודים חושבים שהם טובים יותר משאר האנשים". אלה הם חלק מ-11 ההיגדים שנשאלו אזרחי מאה מדינות שונות ברחבי העולם, במטרה לגלות את מידת האנטישמיות בארצם.

את הסקר ערכה "הליגה נגד השמצה" בשנת 2014, וטוב לשוב אליו כעת, כשהאנטישמיות גוברת, כדי להבין עד כמה רגש השנאה חוצה-גבולות גיאוגרפיים. התוצאות שהתקבלו בסקר מפתיעות וחלקן אף מתמיהות: בדרום קוריאה 53% הם בעלי דעות קדומות בקשר ליהודים. פי שניים מהממוצע העולמי. במילים אחרות: מעל מחצית מאזרחי דרום קוריאה מוגדרים כאנטישמים.

האם יש סיבה מיוחדת לכך שבדרום קוריאה מחזיקים בדעות קדומות יותר מבכל מדינה אחרת ביבשת אסיה? מדוע דרום קוריאה, מדינה המקיימת קשרי ידידות טובים וארוכים עם ישראל, מחזיקה בתפיסה אנטישמית בשיעור כה גבוה?

חכמת הקבלה מסבירה כי תופעת האנטישמיות והשנאה לישראל טבועות באומות העולם. האנטישמים בקוריאה מרגישים תלות שלילית ביהודים. להרגשתם הטבעית, היהודים גורמים לכל הרע בעולם. ההרגשה הזו אינה ייחודית רק לקוריאנים, אלא היא טמונה בלב כל אדם בעולם. בחלק יותר ובחלק פחות.

מהיכן נובעת הרגשת התלות השלילית הזו? מרשת הקשר שקושרת בין כולנו, מהמערכת האחת והאינטגרלית שכולנו חלקים ממנה. אלא שעלינו, היהודים, החלק במערכת שנושא במפתח ליצירת יחסים חיובים בין בני אדם, החלק שאוחז בשיטה העתיקה לחיבור, חכמת הקבלה, חלה החובה להעבירה הלאה.

כל עוד היהודים מונעים מהעולם את הידע החשוב הזה, בני האדם סובלים. כתוצאה, ממעמקי רשת הקשר, צפה בתת המודע שלהם הרגשת תלות הגורמת להם להפנות אצבע מאשימה כלפי היהודים.

גם היהודים עצמם אינם מודעים לכוח הטמון בהם, לתוכנית התיקון שנמצאת ביסודם, וגם הם סובלים רבות מאנטישמיות מבלי להבין לעומק את הסיבה לכך. נראה כי הקץ לסבל ברור: מרגע שהיהודים יפיצו את שיטת החיבור של חכמת הקבלה לכל העמים, הם ישכינו שלום, ביטחון ואושר בין כולם, וקוריאה האנטישמית עוד תהפוך לאומה שתהלל את ישראל.

Share This