הכתובת האנטישמית על הקיר

"אנשים נורמלים מחרימים את ישראל". הכיתוב הקליט הזה, שנתלה ללא היתר על גבי שלטים בתחנות אוטובוס ברחבי לונדון, מתסיס ומרתיח רבים מהקהילה היהודית בבריטניה, ולא רק אותם. כי מאחורי הסיסמה המקוממת הזאת אפשר לכתוב ספר שלם, תרתי משמע.

הכול התחיל מסאלי רוּני, סופרת אירית נערצת שכתבה ספר חדש ויש לה אג'נדה פוליטית הכוללת התנגדות לכיבוש הישראלי. לטענתה, "ישראל היא מדינת אפרטהייד שמבוססת על שליטה גזעית", ולכן החליטה סאלי שספרה החדש לא יתורגם לשפה העברית ולא יצא לאור בישראל בשל תמיכתה בתנועת BDS.
המודעות שנתלו הן למעשה עיצוב מחדש של כריכת ספרה הקודם "אנשים נורמליים", בתוספת מעוותת קלה: "אנשים נורמלים מחרימים את ישראל".

התקפות אנטי-ישראליות כמו אלה כמעט ואינן חדשות בבריטניה והן הופכות תכופות יותר ויותר. מאז "שומר החומות", יהודי בריטניה לא רק נתונים לרגשות אנטי-ישראליים, אלא גם לאנטישמיות גלויה, הכוללת איומים באלימות מינית ותקיפה נגדם.

המסקנה המתבקשת שחולפת בראשם של יהודים רבים היא שהאנטישמיות בבריטניה לא תיעלם, והם צודקים במחשבתם. למעשה התופעה רק תגדל ותמשיך להיות חריפה יותר עם כל יום שעובר. גלי האנטישמיות יתגברו ועליהם להתייחס לעובדה זו באופן מיידי. במקום לחכות שהאירוע הבא יתרחש ויניע לפעולה, על היהודים הבריטים לפעול כעת ולבטל את האיומים הללו אחת ולתמיד.

עוד בסוף שנת 2019, כשבקהילה היהודית חששו שמנהיגה לשעבר של מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, מי שלא הפסיק להתבטא באנטישמיות ארסית, ינצח בבחירות וירכיב את הממשלה הבאה, התאחדו יהודי בריטניה כמו שלא התאחדו מעולם.
לנוכח האיום שנשקף אז עבורם, הוכיחו יהודי בריטניה עד כמה הם חזקים כאשר הם עומדים מאוחדים נגד האיומים עליהם ועל מדינת ישראל. האחדות תמיד הייתה מפלטם של היהודים בכל איום ואסון.

אלא שהלקח לא נלמד. אסור להיות שאננים, לחכות עד שהחרב החדה תהיה מונחת על צוואר היהודים, והיא שתניע לאחדות. חובה לפעול עכשיו.
איחוד של ממש אינו רק נגד אויב, או במטרה להסיר שלט מתריס. איחוד הוא מקור כוח שצריך לפעול עשרים וארבע שעות ביממה. רוח של ידידות ושיתוף פעולה היא ערך נדיר שצריך לטפח ולשמור עליו בכל עת.

אם יהודי בריטניה ישאפו להתלכד כאחד, יתחברו כמו משפחה חמה שבה כולם דואגים לטובת האחר, יתקרבו איש לרעהו בידידות ואחווה, אז האיומים ידעכו והאנטישמיות תחדל בהדרגה, מפני שהאחדות שלנו תקרין דוגמה ונהיה אור לגויים.

את השפעתו החיובית של כוח החיבור בינינו על העולם מתאר בעל הסולם, הרב יהודה אשלג, בכתביו: "האומה הישראלית נעשתה כמין מעבר שעל ידה יזרמו ניצוצי ההזדככות לכל המין האנושי שבעולם כולו, עד שיתפתחו ויוכלו להבין את הנועם ואת השלווה השרויים בגרעין של אהבת הזולת" (מאמר "הערבות").

תמונה: טוויטר

Share This