המשואה שתדליק אור לגויים

"גל של אנטישמיות מתפשט ברחבי אירופה ובצרפת בפרט. הפשעים האנטישמיים עלו ב-74%‬ השנה. צלבי קרס מסומנים על קירות ביתנו, מקומות העבודה וקברי אבותינו. פוגעים פיזית במי שמעז להראות סממנים יהודיים, ולמרבה הצער רצחו רבים מאחינו ואחיותינו", כתבו שניים מהמכובדים של פדרציית יהודי צרפת לשרת התרבות מירי רגב. "יהיה לנו לכבוד גדול שהשנה, בטקס יום העצמאות בהר הרצל, נציג של קהילת יהודי צרפת ידליק את המשואה המוקדשת לעם היהודי".

המכתב הזה קרע את הלב של רגב, שקבעה: גם ביום העצמאות הקרוב, נציג יהודי מהעולם ידליק משואה. אבל עד כמה לפיד אש בודד יאיר את החושך ששורה על העם היהודי? עד כמה כוח יש לסמל האבוקה להדהד ברחבי העולם ולבער את האנטישמיות? אם לא נלהיב שוב את האהבה הלאומית הטבעית העמומה בנו, היהודים, ולא נחזור להחיות אותם השרירים הלאומיים שאינם פעילים בנו זה אלפיים שנה – האנטישמיות לא תיפסק לעולם.

לפי חכמת הקבלה, על היהודים מוטלת החובה למסור לאנושות את שיטת החיבור, שבעזרתה יזכו כל בני האדם לחיים טובים ומאושרים. כל עוד היהודים מוֹנעים מהאנושות את הידע על שיטת החיבור, בני האדם בעולם סובלים. הם אינם מודעים כל כך לסיבה שבגינה הרע בחייהם מתגבר. אולם באופן תת-מודע, הרגשת התלות השלילית צפה ממעמקי טבעם האנושי, וגורמת להם להפנות אצבע מאשימה כלפי היהודים – מי שנושאים בתוכם את המפתח לאושרם, את תוכנית התיקון לעולם.

גם היהודים עצמם כמעט שלא היו מודעים לכוח הטמון בהם, וסבלו רבות מהאנטישמיות מבלי להבין לעומק את הסיבה לכך. אולם בזמננו, שיטת החיבור של חכמת הקבלה הולכת ומתגלה בעם ישראל. לפיכך, ברגע שנפיץ אותה לאנושות כולה, נשכין שלום וביטחון בקרב כל באֵי עולם, ונביא לסיומן של אלפי שנות השנאה ליהודים. אחדות עם ישראל היא המאבק המועיל ביותר נגד שנאת היהודים. היא המַשׂוּאה שתדליק "אור לגויים".

Share This