חיפוש בגוגל – אנטי ציונות

אחרי פרץ האלימות הנוכחי בין החמאס בעזה לישראל, חתמה קבוצה של 250 עובדים יהודים של גוגל על ​​מכתב שקורא למנכ"ל להכיר בפגיעה שגרמה האלימות של צבא ישראל לפלסטינים. החותמים מתנגדים להכללת ישראל והיהודים כעניין אחד, והם מצהירים כי אנטי-ציונות אינה אנטישמיות. בנוסף, הם דורשים לבחון את כל החוזים העסקיים של חברת האם של גוגל ולהפסיק חוזים עם מוסדות התומכים בהפרת זכויות פלסטיניות ישראליות, כמו למשל, צבא ההגנה לישראל.
אולי הנקודה הבולטת ביותר במכתב הזה היא העובדה כי החותמים מזהים את עצמם כיהודים, והגישו את המכתב ככזה, מכתב מיהודים.
כבר ראינו בעבר את התופעה הזו. בפברואר 1953, איליה ארנבורג, עיתונאי והיסטוריון סובייטי-יהודי, כתב מכתב לחבר יוסף סטלין. במכתב הציע ארנבורג צעדים שונים "להילחם בתעמולה אמריקאית וציונית". הוא הצהיר כי הפתרון לשאלת היהודים הוא "התבוללות מוחלטת, מיזוג של אנשים ממוצא יהודי עם העמים שביניהם הם חיים". הוא גם התייחס לציונים כאל "אויבי מדינת האם שלנו" (ברית המועצות לשעבר). כעבור שבועות ספורים, ארנבורג, יחד עם כל יהודי ברית המועצות, כמעט ונשלח למחנות הריכוז שהוכנו מראש בסיביר, אלא שקרה נס וסטלין מת ביום שלפני ביצוע התוכנית.
היום עובדי גוגל היהודים נוקטים בגישה דומה, והיא תביא להם אותה מידת הצלחה מדומה. משחק ה"אנחנו קדושים מישראל" לא יזכה אותם באהדת העולם. הוא יזכה אותם בבוז ושנאה. כשם שהקמת התאחדות יהודי גרמניה הלאומית לתמיכה בעליית המפלגה הנאצית לשלטון לא הצילה בזמנו את יהודי גרמניה מתאי הגזים, כך התרפסות בפני ארגונים ותנועות אנטישמיות לא תציל את יהדות אמריקה היום.

 

הדבר היחיד שיעזור ליהדות אמריקה, ליהדות ישראל והעולם בכלל, הוא להתעלות מעל התיעוב השורר בגלוי במערכות היחסים בין כולנו. כי כמו שכתוב בספר "מאור ושמש": "עיקר המגן בפני הפורענות הוא האהבה והאחדות, וכאשר יש בישראל אהבה ואחדות ורעות בין זה לזה אין מקום לשום פורענות לחול עליהם".
נכון לעכשיו, אנו מטפחים את ההפך מאהבה ואחדות. כל קהילה דואגת לאינטרסים שלה בצורה הכי צרה, בוטה ומרוכזת בעצמה. אנחנו אדישים לחלוטין לגורלם של יהודים בקהילות אחרות. למעשה, היינו מעדיפים לראות אותם נעלמים, כך שתשומת לב העולם תפנה מאיתנו היהודים למקומות אחרים.
זה לא יקרה. אור הזרקורים נח עלינו לא סתם, אלא דווקא מפני שאנחנו אחראים לכל מה שקורה בעולם, לכל מה שלא בסדר בו. לא משנה שאפשר להוכיח שאנחנו לא אחראים ישירים לכלום, אבל בעיני העולם אנחנו כן, וההיגיון לא משנה את דעת האנשים.
הדבר היחיד שמסוגל לשנות את השקפתם של בני אדם הוא הרגש, והתחושה היחידה שיכולה לשנות את האופן שבו העולם רואה אותנו היא האחדות. האחדות שלנו. אם נתאחד, מיד תשתנה הרגשתו כלפינו.

Share This