מכתב פתוח לאריק זמור, היהודי שרץ לנשיאות צרפת

אריק זמור היקר,

מובן לי מאוד מדוע בחרת להגיש את מועמדותך לנשיאות צרפת. הינך עיתונאי וסופר מוכשר, כוח עולה בפוליטיקה הצרפתית, איש דעתן ותקיף, ובעל ידע עשיר ונרחב.

הפתעת את הצרפתים כשהודעת שאתה רץ בבחירות באפריל הקרוב, השארת אותם בפה פעור כשעקפת את לה-פן ואת שאר המועמדים, פרט לנשיא מקרון. נראה כרגע שהקרב יהיה צמוד בינך לבינו, אבל עם כל הערכתי אליך כאדם מוכשר, אני מקווה מאוד שלא תיבחר.

אומנם שנינו חיים במקומות שונים בעולם, באים מרקע תרבותי שונה, מערכים ומעמדות שונות, אבל דבר אחד משותף לנו: שנינו יהודים. אינך נוהג להבליט את יהדותך וגם לא טורח להסתירה, עם זאת אתה מדגיש בפרהסיה את התנגדותך להשתלטות האסלאם על צרפת, ומפרט בגלוי את שאיפתך לעצור את ההגירה ולחייב את המוסלמים לאמץ גישה סובלנית יותר כלפי הדתות הקיימות בצרפת, הנצרות והיהדות.

אנו יודעים כי בצרפת של היום יש מעל שבע מאות אזורים שהמשטרה לא מעיזה להיכנס אליהם, ואתה מתאר לעצמך מה עלול לקרות כאשר יהודי כמוך – אנטי-מוסלמי – יתמנה לנשיא? כהונתך רק תזרז את התפשטות האסלאם בצרפת ותביא לתופעות קשות ליהודים ולכלל הצרפתים. ראשוני היהודים בצרפת כבר מזהים את המגמה והם יעשו הכול כדי למנוע ממך להגיע לכס השלטון.

אריק יקר, כמו כל איש ואישה בעם היהודי, יש לך תפקיד שיועד לך משחר ההיסטוריה, והוא אינו קשור בנשיאות צרפת. אם נתחקה אחר שורשינו המשותף נגיע אל בבל העתיקה בחבל מסופוטמיה, שעמדה בטבורה של הציביליזציה לפני כ-3,800 שנה. בזמנים ההם, עת החברה האנושית הייתה מלוכדת כמשפחה אחת, בקעו בה לפתע יצרים חדשים, רצונות אגואיסטיים שפרצו וכרסמו במרקם הקשרים ההדוק והיפה שלה. היצר האגואיסטי התגבר כדרך הטבע בלב הבבלים, הפך אותם בעלי תאווה מופרזת, וכל מי שעמדו בדרכם הפריעו להם לספק את תאוותיהם.

נגד היצר המשתולל הזה התגבשה קבוצה אידאולוגית ייעודית, נציג מכל שבט וחמולה דאז. הם התלכדו סביב אברהם אבינו שלימד אותם את השיטה לבנות קירבה מעל הפערים, לכסות על השנאה באהבה. אברהם העניק להם את היסודות של חכמת הקבלה, את המפתח שסייע להם להתחבר כל פעם מחדש ולצלוח את האגואיזם הגובר. כוח החיבור ביניהם עורר כוח עליון, רוחני, שהתפשט דרכם וזרם בכל עם ואדם. הם היו אור לגויים, ונקראו בפי כול "ישראל" – מי שכל מטרתם וכוונתם הייתה ישר לאל, להידמות לתכונת הנתינה של הכוח העליון של הטבע.

אני בטוח שאתה שולט היטב במקורות ישראל ובפסוקים הנפלאים שמדברים אודות קירוב הלבבות בין היהודים. היום, אריק, האגואיזם הגיע לשיאו, ועד שאנחנו לא מממשים ומבצעים את משימת החיבור בינינו אין לנו כוח חיובי להאיר לעולם, אין לנו מילים להסביר על האווירה הנכונה שהעולם צריך לספוג, אין לנו עצות טובות לתת ותקווה לטעת במין האנושי לקראת הטוב שהם עתידים לקבל.

על אף שברורה לי כוונתך הטובה, אינך נמצא במקומך. אין כל תועלת שתילחם עבור עקרונות וערכים שלאומה הצרפתית אין בהן צורך של ממש. בכך למעשה תביא צרות צרורות על ראש היהודים, תמיט אסון על המושג הרוחני שנקרא ישראל. בריצה שלך לנשיאות אתה מעמיד את טובתך האינדיבידואלית מעל טובת העם. זהו צעד שאינו יהודי, שמגביר את תופעת האנטישמיות הידועה לשמצה.

אריק, אתה כלכלן מבריק, שולט היטב בפוליטיקה של פנים צרפת, אבל אינך מבין את מהות עם ישראל ואת המטרה הנעלה היושבת על כתפיו. הישאר בפוליטיקה אם היא קוסמת לך, אין בה כל רע; הֱיה יועץ גבוה לצרפת, סגן הנשיא או כל תפקיד בכיר ורם מעלה, אבל לא נשיא המדינה. על עזות כזו לא נסלח לך, לא הצרפתים ולא אחיך היהודים.

אני מזמין אותך ואת שאר הקוראים להעמיק ולקרוא על תפקיד עם ישראל בימינו. קישורים בתגובה הראשונה

Share This