סודם של הפרוטוקולים

פני מאה שנה, בשנת 1921, התחולל אירוע היסטורי ענק בתולדות המאבק באנטישמיות: המסמך האנטישמי הארסי והמשפיע ביותר שאי-פעם ראה אור – "הפרוטוקולים של זקני ציון" – הופרך באופן מפורט.

פיליפ גרייבס, שליח עיתון "הטיימס" הלונדוני, שהיה אחראי למעשה ההפרכה, ניתח את הפרוטוקולים – שבתמציתם הם תוכנית חשאית יהודית להשתלט על העולם – ובמקום מזימה יהודית הוכיח שהזוממים העומדים מאחורי המסמך הם אנשי המשטרה החשאית הרוסית, שרקחו אותו תוך גניבה ספרותית של יצירה צרפתית סטירית בשם "דיאלוגים בגיהינום בין מקיאוולי ומונטסקייה"; תיאור מוסווה של שלטונו הרודני של נפוליאון.

על פניו, הגילוי המהפכני של גרייבס היה אמור לטלטל את העולם ולשנות את דעתו על היהודים מקצה לקצה. אבל לא כך קרה. ההוכחות לא שכנעו את העולם בכלל. כל כך לא שכנעו, שהיום, אחרי מאה שנה, "הפרוטוקולים של זקני ציון" נחשבים למסמך מקורי ואמין לכל דבר.

כך פועל המוח האנושי. הוא לא מראה לאדם את מה שהוא רואה, אלא את מה שהוא רוצה לראות. כל אחד יכול לבדוק את עצמו: בילד הקטן שלי אני רואה רק דברים טובים ויפים, ואילו בילד של השכן – אפילו אם הוא יותר יפה ומנומס משלי – אני רואה את כל החסרונות והפגמים. האגו של האדם מקלקל את השורה.
לכן אי-אפשר לערער את תוקף הפרוטוקולים גם אם הם שקר מוחלט. העולם רוצה שהם יהיו אמיתיים? אז בשבילו הם אמיתיים. מלכתחילה המציאו אותם כי הם היו טובים ושימושיים למישהו, מאותה סיבה הציבור קיבל אותם בשמחה, וכולם יצאו נשכרים. מלבד היהודים…

בסך הכול היהודים הם סידור נוח. הם כבר אלפי שנים נמצאים בכל מקום, פזורים בין העמים, אז למה לא להשתמש בהם? אפשר להעניש אותם בקלות על כל חטא אפשרי, להאשים אותם בכל משבר שפוקד את העולם, לתעל נגדם את כל השנאה שמצטברת בעמים שבתוכם הם יושבים. ומי יקום להגן עליהם? הרי היהודים אינם עם של ממש, אבל יש להם הרבה כסף – שני דברים שבגינם אפשר ללחוץ ולסחוט אותם היטב.

איך יהודים ניצלו ממוות ברחבי אירופה של ימי הביניים? על ידי כך שנצמדו לממשלות. אתם יכולים לנסוע בין נופי אירופה, אני עשיתי זאת בעבר, ולראות את המקומות שבהם נמצאו גטאות ובתי כנסת. הם תמיד מסתופפים למרגלות בניינים ממשלתיים. הממשלות היו כביכול מגינות על היהודים בגלל הכסף שאפשר היה להוציא מהם, וכך היהודים תמיד נצמדו לשליטים – אתה משלם לשליט, הוא מגן עליך.

 

ואם העם לא מרוצה מהממשלה? בבקשה, יש על מי לזרוק את האשמה, להצית מהומות, לעורר פוגרומים ואחר כך לגבות כסף מהיהודים, להרגיע את הרוחות ולהצטייר כמושיע האומה. ככה זה תמיד עבד.

הפרוטוקולים למיניהם אינם המצאה של המאות האחרונות. עוד בימי ממלכת פרס עתיקת היומין קם צורר ויצא בעלילה שכמעט ומחקה את היהודים מההיסטוריה: "ויאמר המן למלך אחשורוש, ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים בכל מדינות מלכותך ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שווה להניחם" (אסתר ג, ח). זה לא פרוטוקול?

וזה מה שקרה גם ברוסיה בזמן פרסום הפרוטוקולים. הצאר שהיה בשלטון רצה לחזק את עצמו ולהבטיח את מקומו, לכן עשה יד אחת עם הפמליה שלו, ועם המשטרה והצבא שהיו בעלי כוח רב, והתחיל לפזר את השמועה שהיהודים טוו מזימה להשתלט על אוצרות העולם, לקחת פיקוד על הנהגת העמים. אתם יודעים איך? בדרך מתוחכמת של השחתה מוסרית של התרבות המפוארת שלנו, תוך ניצול כספים וחרחור מלחמות בין מדינות ידידות!

נגד "המזימה האיומה והאפלה" הזאת יצא בגבורה הצאר, וכך סובב את רצון העם: לדרוש מאבק ביהודים, במקום לדרוש שינויים קרדינאליים במדינה.
רוסיה הייתה נתונה עד תחילת המאה העשרים תחת עבדות. עד 1861 לערך לא הייתה תעודת זהות למי שחי מחוץ לעיר, כלומר לעובדי אדמה ופועלים כפריים.

היה רק מסמך ובו כתוב לאיזה קולחוז הוא שייך. עד כדי כך. רק ב-1861 נפסקה עבדותם של אנשי האדמה. כזאת היא רוסיה. אם מסתכלים מחוץ לערים הגדולות רואים עולם אחר, עולם שלישי. כך בעזרת העלילה שימר הצאר את המצב, במקום שיבואו וידרשו ממנו את הדבר שלא רצה לתת: חופש.

ומה בימינו? האם בימינו יכולה לצוץ עלילה מטורפת כזאת ולסחוף אחריה המוני מאמינים? ודאי, ללא שום ספק. כלי התקשורת יירתמו למשימה, ישדרו אותה ויתנו לה תוקף, ולא תהיה שום בעיה להפיץ אותה כמו אבקנים ברוח העולמית. היוזמים רק צריכים להיות קצת מפותחים, ערמומיים, כי היום כל התקשורת נמצאת באינטרנט כך שנדרש בישול טוב מראש, אבל בטוח שאפשר, וכל אומה ואומה, וכל באי העולם מוכנים לכך ויאכלו את המזימה בשמחה.

הם יגידו: "הו! עכשיו אנחנו יודעים למה אנחנו לא מצליחים. מאיפה באה הקורונה, מאיפה באות כל הצרות? אנחנו? אנחנו רוצים להגיע לשלום, להתקשרות יפה ולעולם נאור, אבל תראו, תראו מי מפריע לנו – מי שתמיד הפריע – היהודים! הם הפריעו לפרעה לשלוט, הם רצו לכבוש את פרס של אחשוורוש, הם רצו לקחת את גרמניה לעצמם, ואם היטלר לא היה עוצר אותם…", ככה בפה גדול ובעליזות פטפטנית ירכלו כולם, והשמועה תצמיח כנפיים ותצייץ בכל אתר בתבל.
אנחנו חיים באשליה שהאנטישמיות משנה את פניה עם הדורות. לא. שום דבר לא משתנה. גם בגרמניה שלפני מלחמת העולם אף אחד לא העלה על דעתו שהיטלר יעלה לשלטון, וכשהוא עלה לשלטון, אף אחד לא חשב שהוא יכול ככה להפוך את דעת העם כולו. והוא הפך. העם כמו בובות על חוטים הלכו אחריו ונשמעו בדייקנות למוצא פיו.

ולא רק בגרמניה. כשהתחילו הגרמנים לפלוש לכל מיני מדינות אחרות, ראו זה פלא, התגלה שכמעט כל עם ועם מוכן להשמיד את היהודים שנמצאים בו, אין שום בעיה. מצרפת ובלגיה, עד פולין ואוקראינה – שהייתה הגרועה מכולן.

ובאמת אין לנו להתפלא על כך אלא רק להצטער. כי חוק טבע פועל כאן והיינו כבר צריכים להבין אותו. ממש כמו שהורה לא רואה את הפגמים של ילדיו ואת הפגמים של ילדי השכנים כן, מכיוון שהוא נמצא תחת עול האגואיזם, כך אומות העולם רואות בעצמן את היופי, וביהודים את כל הפגמים של השכונה האנושית.
כדור הארץ שעליו אנחנו חיים, עם כל הדומם, הצומח והחי שבו, קשוב לחוק אחר מזה ששולט בנו. כולם מלבד המין האנושי מצייתים לחוק הטבע, והטבע קרי אלוהים, פועל לפי חוק האחדות. אחדות שמאגדת בשלום את כל הניגודים ומביאה אותם לשלמות. אנחנו שחיים בהיפוך גמור מחוק האלטרואיזם הזה, הולכים מדחי אל דחי, סובלים ומתמוטטים. לכן כל הצלתנו תלויה בידע איך לפרוץ את כבלי האגו ולחיות על פי חוק הטבע, ללמוד לכונן חברה של אחדות על פני פירוד, אהבה על פני שנאה.

מי מסוגל לתת את הידע הזה לעולם? היהודים. "בישראל שורה סוד האחדות של העולם", כתב הרב קוק, לכך נועדנו. ישראל הם הממוצע בין האגואיזם לאלטרואיזם ולכן הם מסוגלים לחבר בין האנושות לטבע.

לא מפתיע שהאנטישמיות מתעוררת ולא נזקקת להוכחות ותירוצים כדי לשנוא את היהודים עד מוות. כשהיהודים לא חיים לפי סוד האחדות ששרוי בהם, הם לא מהווים השראה לכולם, אלא רק מביאים על העולם צרות צרורות ומעוררים זרמים של זעם פנימי ותת-הכרתי, כמו שכתוב "אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל" (יבמות ס"ג).

מזימה גלובלית אם ישנה בעולם, הרי זאת המזימה של הכוח העליון לקרב אליו את האנושות על ידי הגוף שנקרא ישראל. בתקווה שנתחיל סופסוף לשמוע, ונוציא לאור את פרוטוקול האחדות.

Share This