רב חדש לצבא גרמניה?
לא מה שהיהודים צריכים

כמאה שנה לאחר שהיטלר גירש יהודים מהכוחות המזוינים בשנות השלושים, התמנה השבוע רב יהודי לצבא הגרמני.

ז'ולט בלה, אחד הרבנים הבולטים בגרמניה הצהיר עם הכניסה לתפקידו: "מטרתנו לחזור שוב למצב נורמלי שבו אזרחים יהודים ישרתו בצבא הגרמני". נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה יוסף שוסטר הוסיף: "לבונדסוור (הצבא הגרמני הנוכחי) אין שום דבר במשותף עם הוורמאכט (צבא גרמניה הנאצית), וזו הסיבה שאפשר היום למנות רב צבאי".

היום בצבא הגרמני משרתים כשלוש מאות חיילים יהודים, אלא שהם פרוסים ומפוזרים על פני הכוחות השונים. לכן הדרישה לרב שייתן שירותי דת בצבא נראית יותר כמו הצהרה פוליטית מאשר צורך אמיתי של החיילים. והצהרות פוליטיות הן הדבר האחרון שהיהודים צריכים בגרמניה ובכלל.

יהודים כבר ניסו להשתלב בצבא הגרמני במהלך מלחמת העולם הראשונה. הם נלחמו קשה כמו כל גרמני נוצרי כדי לשרת את מולדתם הגרמנית, ועשו כמיטב יכולתם להראות שהם גרמנים נאמנים. אבל כשהנאצים עלו לשלטון זה לא עזר להם. למה הם חושבים שהיום יהיה שונה?

כשם שאיש לא חזה שרק חמש עשרה שנה לאחר מלחמת העולם הראשונה יאשימו את היהודים בכל צרותיה של גרמניה, והשתתפותם במלחמה תוצג כמעשה בגידה נגד המדינה עליה נלחמו ומתו, גם היום אף אחד לא יודה להם כשהגאות תיסוג ויגיע השפל – והשפל תמיד מגיע.

 

פוליטיקה לא משנה את המציאות, פעולות ורצון לשינוי כן משנים. במקרה של היהודים, הפעולה היחידה שהם נדרשים לבצע היא להתאחד ביניהם. זו הייתה הפעולה שהפכה אותם לאומה, זו גם הייתה הפעולה היחידה שהעניקה להם אי-פעם כבוד וחסד מצד העולם, ופרישה ממנה תמיד בישרה את המכה שתבוא ותנחת בתגובה.

ייתכן שהגרמנים מבקשים להשקיט את מצפונם על רקע חבורות הניאו-נאצים שמתגלות היום בצבא הגרמני, או כדי להפגין שהם נלחמים בתופעת האנטישמיות שמרימה את ראשה, אבל בסיכומו של דבר, טוב לא ייצא מהצהרות פוליטיות בדמות מינוי רב יהודי לחיילים יהודים בצבא הגרמני, חיילים שהם כנראה גם לא שומרי מצוות אדוקים.

התוצאה האפשרית היחידה היא שעוד נשמע על התגברות השנאה כלפי היהודים, ולא על שלום ואהבה בין היהודים לגויים. לכן המהלך הזה הוא חסר טעם ולא חכם.

Share This