רשת תחת רשת: פרויקט המיפוי של ה-BDS

קמפיין החרם BDS מגביר הילוך. לאחרונה יזמו פעילי הארגון בסניף בוסטון פרויקט אינטראקטיבי ובו הם ממפים מבנים יהודיים וישראליים ומאות מוסדות וארגונים מקומיים שיש להם "קשר הדוק לחיזוק הציונות".

המפה עם הקווים הצבעוניים הצפופים הנמתחים בין מאות המוסדות חושפת כביכול את רשת הקשרים בין "האימפריאליזם האמריקאי" ובין ה"קולוניאליזציה של פלסטין", ומבחינת המחרימים היא צעד ראשון לקראת החלשה ופירוק של כל מי שסומן במפה, ביניהם הקונסוליה הישראלית, ארגוני צדקה יהודיים, מועצת בתי הכנסת של מסצ'וסטס ובתי ספר יהודיים ש"מחנכים לציונות ושולחים תלמידים לישראל" – "מעשה גזעני" כשלעצמו.

(תמונה: צילום מסך, טוויטר)

אין כאן עניין מהותי חדש, הרי מתי לא רצו לפגוע במי שמזדהה עם מדינת ישראל? אלא שהפעם מצאו הפעילים דרך חדשה ומקורית לפגוע בנו, הפכו את המאבק בישראל למסודר יותר, מסוים ומדויק, מקושר לארכיונים דרך מערכות שונות. כעת כשבידיהם נמצאות כל הכתובות ושמות הארגונים, הם יכולים בהפעלת לחץ נכון לסגור אותם.

גם אין חידוש בעובדה שמי שמושכים בחוטים הם יהודים. ידוע כי ישראלים ויהודים רבים פועלים לשביעות רצונו של ארגון החרם נגד היהדות ומדינת ישראל. מזה דורות יהודים מתרועעים עם האנטישמים, והם גדולי השונאים של אומתם עצמם. בפועל, ראשוני האנטישמים יצאו מקרב היהודים, מפני שהיהדות המקורית אינה דת אלא רעיון, ואידיאולוגיה תמיד מולידה מהקבוצה שמקימה אותה שני זרמים: תומכים ומתנגדים.

לא יעזור להיכנס לוויכוחים עם אותם אנטישמים מתנגדים. אני כותב זאת מניסיון. בעבר השתדלתי לדבר איתם בהיגיון. הזמנתי אותם לשיחות פתוחות בתקווה לשנות את דעתם, וכלום לא עזר. אלו אנשים שצומחים מתוך שנאה לרעיון שמראש לא מובן להם. הם מקבלים כוחות וחיות מעצם התיעוב כלפיו.

אני מקווה שהם וחבר מרעיהם האנטישמיים לא יצליחו להחליש אותנו, אבל עדיין יש ממה לחשוש. יש להם כוח גדול כי בכל אדם ישנו אנטישמי פוטנציאלי שאפשר לעורר, ועל החלק המתנגד תמיד אפשר לסמוך שידע לפרוט על המיתרים הנכונים ולהרחיב את עצמו בלי גבול.

השאלה העקרונית היא לגבי החלק שתומך באידיאה העומדת בבסיס היהדות האמיתית: האם יחזיק בה ויממש אותה? תמצית האידיאה הציונית היא הכוונת הרצון האגואיסטי שבאדם לחיבור עם הזולת. "ואהבת לרעך כמוך" הוא הכלל העליון של היהדות, והיהדות צריכה להיות חיל החלוץ ולהביא בהדרגה את האנושות לחיבוק ולחיבור לבבי, ומתוך החיבור הזה להתעלות לחיבור עם כוח עליון יותר, הכוח האחד הפועל בבריאה.

פירוד, מלחמה, שנאה ודחייה הדדית היא הגישה האנטי-ציונית, האנטישמית, המתנגדת להתעלות מעל לאגו, לאהבת הזולת, להידמות לתכונת הכוח העליון האחד. מכאן שבלתי אפשרי להגיע להבנה הדדית עם האנטישמים.

אבל ביני לביני האנטישמים דווקא עוזרים לציונים, יורקים אליהם אש ומונעים מהם להירדם במשמרת. כך מתעוררים יהודים מכל המגזרים ומתקרבים לממש את הרעיון היהודי-ציוני. כעת, כשהמפה נגדנו מתהווה, עלינו להתחזק ולפעול בהתעלות על האגו ההדדי שמפריד בינינו, להתקשר לאגודה אחת ודרכה להתקשר לכוח העליון של הטבע, יסוד האומה הישראלית.

נגד הרשת האנטישמית של ה-BDS עלינו לבנות בינינו רשת של חיבור ואהבה, רשת שייפלו בה כל השונאים. לא שהם המטרה שלנו, אלא שהם עזר כנגדנו, מדרבנים אותנו לחבר לבבות, רצונות, תשוקות, עד שתשרה בינינו מטרה אחת: להיות כאיש אחד בלב אחד.

Share This