תילחמו למטה, הוא יילחם למעלה

בשבוע שעבר אישרה העצרת הכללית של האו"ם מימון קבוע לוועדה שהוקמה על ידי המועצה לזכויות האדם מיד לאחר מבצע "שומר החומות", ותהיה מוסמכת לחקור "פשעי מלחמה" של ישראל נגד הפלסטינים.

הנה לנו עוד לבנה בחומה שמתרוממת ומתגבהת נגד ישראל. הרי כבר ברור שהשנאה ליהודים היא שקובעת את סדר היום באו"ם, ואין לה קשר למציאות הנראית לעין, אלא היא נובעת מאנטישמיות בלתי נשלטת שדוחקת במדינות החברות באו"ם להקים ועדות, לסדר מסמכים ולארגן ישיבות – שבסופו של דבר יביאו למצב שהארגון, שנתן בזמנו אור ירוק להקמת מדינת ישראל, יוציא לנו כרטיס אדום ויגיד: "אנחנו חוזרים בנו מאותה החלטה, ומבטלים בזאת את מדינת ישראל. אין לנו מושג למה הסכמנו לכך מלכתחילה, אבל עשרות השנים האחרונות שכנעו אותנו שזו הייתה טעות היסטורית, עכשיו זה נגמר וכל שנותר הוא להחליט איך ייראה תהליך פירוק המדינה והחזרת האדמה לעם הפלסטיני".

זה מה שאני צופה שיקרה בעתיד. הקהילה הבינלאומית תשמח להוציא את ירושלים והשטחים סביב לה מידי ישראל ולמסור אותם לזרועות הפלסטינים. כמה אנחנו קרובים לזה בפועל? קשה להגיד, אבל בתמיכתו של האו"ם זה עלול לקרות מהר מאוד, כי הכול כבר מזומן, המחלקות ערוכות והכוחות עומדים מוכנים. אין שום בעיה.

האמת היא שאני מודאג מכך שיהודים רבים בישראל, לא רק שלא יצטערו לשמוע על הבשורה, אלא יתמכו בה בלב שלם ובנפש חפצה.

איך תופעה כזאת קורית? כתוצאה מחוסר חינוך ומודעות שחסרה לנו באשר לתפקידנו כעם ישראל. אין לנו תוכנית חינוך ברורה שתגרום לכל אדם להבין מיהו, מה מקורו ומה תפקידו. אנחנו זונחים את ההסברה הכי חשובה עד שבוקר בהיר קם איש מישראל וחושב: "דווקא החלטות האו"ם הן דמוקרטיות, ליברליות, אנחנו צריכים להתחשב בעמים האחרים. הרי להם מגיע, ואנחנו? נסתדר". יהודי כזה שמוותר על חלקת האדמה הזאת לא מחובר לישראל ולא מרגיש שייך לה. בשבילו המקום טוב לצורך קיום, אבל הוא לא מרגיש קשור בחבל הטבור לקרקע הזאת, לאדמת ארץ ישראל.

לא כל היהודים כאלו. ישנם רבים וטובים שאוהבים את הארץ וינסו לקום ולהילחם נגד החלטות אנטי-ישראליות, אבל השאלה היא מה יהיה כוחם. כי אם האו"ם יכריע, יגיעו לכאן צבאות השכנים, ומה נעשה אז? במה נילחם כשכל העולם יקום עלינו לכלותינו?

בסופו של איום, אנחנו יכולים להצליח ולנצח בדבר אחד בלבד: בעזרת הרוח המיוחדת ששורה בעם שלנו, בעזרת הכוח העליון. זאת אומרת, עלינו להילחם יחד על הרוח, על האידיאולוגיה היהודית, לעורר את כוחות החיבור בינינו ובכך נחייב את הכוח העליון להילחם איתנו. אז המלחמה מלמטה תהיה "מלחמה מלמעלה" – מאבק של כוחות הרע נגד הכוח הטוב והמיטיב. הוא בדרכו גם יסגור חשבון עם האו"ם.

Share This